Hoe werkt het?

Zelf een slaapfeestje organiseren en opbouwen is niet moeilijk. We proberen het u zo makkelijk mogelijk te maken door het goed voor te bereiden. Het is niet eens nodig onderstaande door te nemen maar veel ouders willen graag alle details weten. 

Stap 1 - Wat past in mijn woonkamer?
Het zal u verbazen hoeveel er ook in een klein appartement past. Het hangt er vooral vanaf of u bereid bent om meubels te verschuiven.
1 - Inventariseer hoeveel kinderen uw zoon/dochter wil uitnodigen. 
2 - Per kind neemt u 1.20x1.60 m ruimte, dan staat de tipi helemaal in vol ornaat. De 1.20 m kan wat ingedikt worden naar de breedte van het matras van 88 cm. De tipi gaat dan wat rechter-op staan. 
Ons kleine matras is 1.60 m lang. Het lange matras is 1.98 m lang.
3 - Hou altijd een looppad voor veiligheid en functionaliteit. 

Niet alle tentjes hoeven zicht op de tv te hebben, de groep verzamelt zich meestal op de bank (of als deze weggeschoven wordt, op het vloerkleed in het middenpunt). 
Past het lastig? Bijvoorbeeld alleen als er een tentje voor de tv staat of in het looppad? Dan kunt u altijd een tipi en luchtbed rechtop geklapt in een hoekje zetten. Pas als de ouder(s) naar bed gaan en de kids klaar zijn met tv kijken, wordt deze pas neergezet. 

Vier voorbeelden van tipi-opstellingen van één woning van bovenaf gezien. Met en zonder verschuiven van meubelen.


In dit geval worden eetkamertafel/haltafel tegen de muur geschoven. Er kunnen zo 6 tentjes geplaatst worden terwijl er toch nog loop- en leefruimte is. Er worden dienbladtafeltjes mee geleverd dus de eettafel hoeft niet gebruikt te worden. 

In deze opstelling met 5 tentjes, is er 1 tentje voor de tv geplaatst. Deze kunt u dus gedurende het tv-kijken nog even recht op neerzetten (bijv. naast de bank). Het luchtbed en dekens kunnen blijven liggen want deze beletten het film kijken niet. 
U kunt ook de poef voor het raam wegzetten en nog 2 tentjes daar plaatsen.

Hier passen met gemak 6 tentjes terwijl de loopruimte, tv-ruimte en het looppad nog helemaal vrij blijft. 

Bij deze opstelling passen er 8 tentjes als 2 stoelen en een poef worden weg gezet (bijvoorbeeld onder de trap. 

Stap 2 - Datum en soort feestje
U vraagt ons om beschikbare data voor het thema/aantal tentje. Zodat u ouder(s) van uit te nodigen kinderen kunt contacten om tot een datum te komen. De boeking is definitief als we betaalafspraken hebben gemaakt (en u deze bent nagekomen ;-).

Als u de keuze voor het thema heeft gemaakt, kiest u uit de opties:
* Zelf ophalen/opzetten/retourneren
* Laten bezorgen, zelf opzetten, laten ophalen
* Laten bezorgen, wij zetten op, u krijgt displaymateriaal om snoepbuffet te vullen, wij breken weer af.
* Laten bezorgen, wij zetten op, we verzorgen een snoepbuffet passend bij het thema, de jarige krijgt een kado passend bij het thema, er worden laserbeamer, sterrenhemelprojector, charge 5 JBL, megafoon en extra decoratie meegenomen.

Stap 3 - Details afstemmen
We stemmen af of u korte of lange luchtbedden wilt, dat u bijpassende kadotasjes krijgt met potje snoep en aardigheidje. Dit kan verschillen per thema en per gekozen optie (bij optie Ontzorg-DeLuxe is het aardigheidje een leuk bijpassend kadootje, bij Gamer/TikTok krijgen de kinderen een lichtgevende foamstick etc.).
Er komt een light-text-box mee met daarop de naam van uw kind met bijpassende tekst. En we vragen of u zelf een ouderwetse stofzuiger heeft om de vacuumzakken weer in te kunnen pakken. Zo niet, lenen wij u er eentje.

Stap 4 - Ophalen
Eerder hebben we met u afgesproken wanneer u het komt ophalen en weer terug brengen. Dit hoeft niet altijd de ochtend van maar kan ook eerder. 
Bij ophalen vragen wij u om 100 euro borg. Deze borg krijgt u binnen 4 dagen weer terug gestort. We helpen u de tentjes, doos met dienbladen en accessoires en 2 compactortassen naar uw auto te brengen. 

Stap 5 - Opzetten
U kunt het beste beginnen met het neerzetten van de tipi's om te controleren of de beoogde indeling ook echt goed uit pakt. Anders kunt u nog makkelijk schuiven met de tentjes tot u tevreden bent over de opstelling. 
Nu hangt u de lichtsnoeren op tussen de tentjes en de dromenvanger op. 
Daarna blaast u met onze bijgeleverde speedpomp de luchtbedden op. U krijgt altijd een reserve-luchtbed mee. Niets mag de feestvreugde bederven. 
De compactor-tas kan open en het vacuum getrokken materiaal zet meteen uit. U trekt de fris gewassen matrashoezen om de bedden heen en het keurig gestreken beddengoed om deken/kussen. Maak het bed op en schuif 'm dan in zijn geheel in een tipi. 
Zet het tafeltje neer als u plaats genoeg heeft, anders gebruikt u dit alleen bij het eten. Als er een placemat bij hoort, leg deze op het tafeltje.
Op het bed komt een kussenrol. Nog niet meteen over dekbed heen leggen anders bedekt u de leuke print. Bovendien zijn de dekens warm genoeg, het fleecedekentje is 'voor het geval dat'. 
Zet de knuffel over/tegen de kussenrol aan of zet de andere bijgeleverde accessoire neer. 
Tot slot rolt u het kleed uit dat het middenpunt van het tentenkampje vormt. Heeft u nog een sterrenhemel of discobeamer? Test deze alvast zodat u 'm een veilig plekje geeft voor de kinderen er zijn. 
Van al onze materialen zijn er handleidingen en filmpjes (zo ook van de popcornmachine) raad te plegen (onderzijde website instructies).

Stap 6 - Afbouwen en terugbrengen
Na het ontbijt helpen de kinderen mee om de luchtbedden leeg te laten lopen. Maak er een wedstrijdje van. Dit scheelt u enorm veel werk. Lukt dit niet, kunt u één grote stapel maken van de luchtbedden. Deze komen dan als laatste aan de beurt. Haal al het beddengoed af en vouw dit op maat van de vervoerstas. Ook de dekbedden vouwt u op deze maat. 
U verdeelt de 'zachte' materialen evenredig over de vervoerstassen. Daarna sluit u de tas met behulp van de roze sluit-hulp. Met de ouderwetse stofzuiger zuigt u de tas weer vacüum. Heeft u alleen een moderne stofzuiger dan lenen wij u een stofzuiger.
Alle 'harde' materialen gaan weer netjes terug in hun doosje en in de grote doos/tassen. Het kleed rolt u om de tentjes heen en maakt het vast met de tent-zak. 

Stap 7 - Controle en schoonmaak
We hebben een datum/tijd afgesproken dat u alles weer terug brengt. Wij controleren thuis weer alle materialen. We wassen/strijken. Zelfs de knuffels worden gewassen en met een babyborsteltje weer gekamd. De dienbladtafeltjes, placemats en vloerkleed worden weer grondig gereindigd. De tentjes worden opgezet, gecontroleerd en schoongemaakt zodat alles weer klaar is voor de volgende verhuring. Meer weten over onze schoonmaak? Klik hier.

© 2021 - 2024 logeerpartijtje Party Verhuur Oegstgeest | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel